ekonomiskt oberoende - helvete heller

(mobilis)





köpte brownie's och åkte förbi farmor&farfar idag.
te, smörgås och något sött. det är perfekt eftermiddagsfika!
fick med mig massa brukar och pet-flaskor därifrån.
ja, jag spelade till och med bingolotto igår.
har gjort det några helger nu.
"lite sällskapligt och trevligt familjemys".. fan heller, JAG VILL VINNA.
skulle väl aldrig titta på lottas osköna leende eller lyssna på dansband annars.
jag är i en ekonomisk kris helt enkelt
(fast egentligen inte. har ju inga utgifter.)

 men jag kan inte skylla mig själv längre.
jag gör det jag kan. två jobbsökningar idag och intervju imorgon.
händer det inget inom en snar framtid så drar jag ifrån byn för gått snart.
jag och nattis smed planer idag.
jag älskar henne, hon vill det jag vill. och tvärtom. fast till skillnad från mig så ser hon till att förverkliga sina dömmar. jag står still och trampar just nu. men jag skyller bara på en sak - pengar.
hade de funnits där så hade jag satt på mig sjumilaskorna för längesen.
men jag vill inte ha allt severat heller.
jag vill så mycket att jag snart inte vet vad jag vill.
har inte tålamod. finns inte tid till det.


tyst nu. god natt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0