Vågen

"Livet är som ett nöjesfält med alltför många attraktioner. Man hinner inte prova alla på en dag. Men det kommer tillfällen framöver, var så säker. Det bästa du kan göra just nu är att fokusera på en speciell aktivitet och göra det bästa för att resultatet ska bli så bra som möjligt. Därefter kan du lyfta blicken mot nästa mål."

--

Om man får ge en eloge till sig själv så tänker jag faktiskt göra det idag. Ge en eloge till mig själv alltså. Jag rör till det så ibland. Men idag har jag varit .. bra. Och duktig. Vuxen liksom. Ganska så skittråkigt. Fast jag kunde till och med göra det roligt. Då är det bra! Jag har haft en såndär fuldag. Vädret var fult när jag tittade ut genom fönstret imorse. Och jag var lika ful ja. Jag hade liksom lika gärna kunnat dragit ner rullgardinen igen och dragit täcket över huvudet. Gett upp denna dag. Men det är där elogen kommer in i bilden.. För jag gjorde inte de. Jag gjorde massa bra under denna dag. Fortfarande ful och i fult väder. Men det löste sig bra ändå..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0