891018

Min lilla Snurpa Purpa fyller 21. Mitt hjärta och själsfärnde. En sån vän som alla borde ha. Ni vet väl vem jag menar? Hon som cruisar runt i Degerfors i sin volvo, JOH, och lyssnar på hårdrock så att plåtdörrarna vibbrerar.
Helst iförd röd PEAK-jacka, solglasögon & vita tygskor. Hon bjuder in sig själv hos folk på kaffe och cigg. Men utan att veta om det så ger hon minst lika mycket tillbaka. Med hennes sjuka humor får hon vem som helst till skratt, och i hennes stora blåa vackra ögon så finns det något som kallas "full-i-fan". Tillsammans med detta så har hon alltid ett leende på läpparna. Det är sånt som får en att bli lycklig, omedvetet.
Det är även hon som poserar framför kameran minst lika bra som mig, hon som håller med mig om att alla killar borde heta Clärens och ha Y-front. Hon som kan äta lika mycket skräpmat och godis som mig. Och även om hon är ett huvud kortare, och väger mindre i kg, så är det ändå alltid hon som tar emot mig när det känns som jag faller mot botten. Hon som säger att jag är värdefull, när jag egentligen känner mig värdelös. Hon som får den simplaste dagen till att bli helt perfekt. Hon som följer med mig hem sent om nätterna, när jag tror att något är väldigt fel, då förvandlas hon till jägarljunken och "skrämmer skiten, han är liten".
Allas favorit, min favorit, Jennifer fucking Ljungqvist (gör "the sign of rock'n'roll" samtidigt).

Och även fast vi jobbar på samma jobb, bor i samma lilla by, umgås med samma människor och håller ihop ända in på småtimmarna så kommer jag aldrig få nog utav dig. Det är som vi säger, har en hel dag gått utan att vi pratat eller hörts så är det något som fattas... och vi ringer till varandra i ren panik och undrar vartfan den andra hälften håller hus. Och jag kommer stå fast vid att om jag inte hittat mig någon karl efter 30, så gifter jag mig med dig. För det är ju som sagt bara ringarna som fattas..

Älskar dig, ha en bra 21-årsdag min vän.
// Din Lisa 


Kommentarer
Postat av: Petter

Fint skrivet lisa :)

2010-10-18 @ 01:05:28
Postat av: Jägarljunken;-)

Gud va fint skrivet hjärtat!! Jag gråter nu:))

Tack & tack & tack min underbara!

Älskar dig vännen.

Pusss <3<3

2010-10-18 @ 09:09:59
Postat av: lisa

straight from the heart :) Puss

2010-10-18 @ 13:17:21
URL: http://lisaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0