En bonde i Stockholm










Högbergsidyllen.
Jag har kollat ut ett hus där som jag ska/vill bo i. Ett rött hus med vita knutar. Det är välskött och stort, med en modern touch över sig. Det ända som fattas är en pool. Stall finns redan. Där ska jag ha mina hästar. Och så ska jag ha höns. Några hundar också, men inga katter. Jag ska odla potatis och morötter. Massa hallonbuskar är ett måste. Jag skulle baka och lära mig laga massa nya spännande maträtter. Vitt och rött vin skulle inte ens behöva ifrågasättas om det fanns i vinkällaren, en självklarhet. Jag skulle ha en öppen spis på över och undervåningen. Och nånstans där ska mitt vita piano stå (som alltid finns med i mina framtidsdrömmar).

Så skulle jag kunna tänka mig att bo. Men imorgon lämnar jag degerfors och högberg i några dagar för en tripp till sthlm. Blev medbjuden på ett event av Fanny som hålls på Solo, gratis alkohol och mingel. efteråt ska jag trängas med Fanny i hennes etta på Lundagatan.
Men det är exakt så som jag också skulle kunna tänka mig att bo. I en etta, helst på söder. Jobb på dagarna och svir om nätterna. Käka ute och ölen skulle vara det ända som tog upp plats i mitt annars så tomma kylskåp.

Vem ÄR jag. Vad vill jag? Lite så, fast ändå härligt.


Kommentarer
Postat av: fanny

det sista du skrev är skrämmande likt min vardag. bara att i min kyl finns rom & cola istället för öl. alkohol som alkohol. och vafan femti kvm + dubbelsäng lär ju funka utan att trängas tänker jag. ruligt att du kömmer lejsa :)

2010-09-30 @ 12:36:18
URL: http://fannyschultz.blogg.se/
Postat av: sarah

Är ungefär lika kluven som dig. Kände precis igen mig i tankarna där ;)

2010-09-30 @ 19:59:33
URL: http://sarahhenrysson.blogg.se/
Postat av: lisa

Det är så himla kuwl att vara här fänni :)



haha vad bra sara, då är jag inte ensam liksom!

2010-10-01 @ 09:31:50
URL: http://lisaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0