-

Sovmorgon ja. Då är det ganska ovärt att drömma mardrömmar hela natten om giftormar. Som slutligen biter Bernhard så jag vaknar upp i ett ryck. Famlar runt med handen efter mobilen. 08.30. Shit, jag har försovit mig. Eller nej, just de.. Börjar senare idag. Försent att somna om. Cyklar ut till stallet. Tar en skrittur i skogen. Sitter som en hösäck på hästryggen och det sköna gunget i sadeln får mig nästan att somna till. Eller gjorde jag de kanske?
Jobbet. Trött, sliten. Ont i huvudet. Glömmer bort mig själv och klagar lite över det. Fan! Ryck upp dig, Lisa Maria Aronsson. Du är hemma hos en man som inte ens kan röra lillfinget. En man som önskar att han kunde i ett ryck sätta sig själv upp i sängen på morgonen. Få jobba. Halvsova på en häst. Eller att BARA få vara lite tröt o sliten för en dag, sen återgå till det normala. 
Ja, ni fattar. Och jag fattar. Och skäms lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0