Bra jobb

En helt FAB torsdagkväll. Har dryckit champang, vita och röda viner samt rosé, och testat på det supertrendiga grappa. Ätit god mat, och träffat nya härliga människor.
OCH fått lön samtidigt.
Jobbade som servitris ikväll på mässen.
Den superduktiga kocken lärde mig massor om viner, glas, bubblor, champange, rosé osv osv.

Kvällen har varit minst sagt rolig, intressant och lärorik.

Så om jag hamnar på en exklusiv restaurang framöver och folket runtomkirng mig börjar titta på mig med "men- lilla-gumman-har-inte-du-hamnat-lite-fel-blicken", då ska jag börja babbla upp all denna information jag som jag har lärt mig idag. Just för att verkar lite med i matchen. HA.


vinprovning

En jättegod champange och ett vitt gott vin i superhärlig flaska


Whispering Angel, ett rosévin som var helt underbar i smaken. Frächt och somrigt. 
"Det är som att springa på en sommaräng, när daggen fortfarande ligger kvar i gräset" - Ganska bra beskrivning av detta rosévin av min moster Anette.


Kommentarer
Postat av: Christoffer

Lyxlirare.

2011-05-20 @ 01:09:11
URL: http://duplo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0