-

Bra kuvert

LEX-ING-TON

Farmor&mormor

 

Fyllde år tidigare i veckan så idag bjöd mamma och pappa på mat i stugan. Mormor och jag skrattade så mycket att vi fick ont i diverse olika kroppsdelar. Hon är verkligen livets kvinna.

Jag har slussas mellan jobb och födelsedagsfirande hela veckan. Åkte till sofia en sväng i fredags som också firade sin födelsedag. Hemma hos henne var även pippi långstrump, kling&klang, skalle-pär, maddicken, nils karlsson pyssling osv osv. Själv kom jag dit svartklädd med platt hår, gammalt smink och ögon som små streck. Direkt från ett 12-timmarspass i örebro. Så jag var jävligt okul. Men jag vaknade till liv lite när mitt lag vann tävlingen och fick en skumpa som förstapris. Fick liksom som en liten adrenalinkick av de.

Annars har den här veckan varit lite stökig. Det har ibland känts som att jag har befunnit mig mitt i en film. Något som jag vetat om så länge kom ändå som en käftsmäll. Och när jag var hos optikern i torsdagsvar jag inställd på det värsta. "Lisa, Du kommer att bli blind, så passa på att se dig om i världen för inom ett år kommer dina ögon vara små russin", trodde jag optikern skulle säga till mig. Jag satt på helspänn. Men jag gick därifrån fullt "normal". "det är inget fel på dig, och du har mycket bra syn!"

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0